I. Postanowienia wstępne
1. Niniejszy dokument, dalej zwany Regulaminem, określa ogólne warunki, zasady korzystania ze Sklepu Internetowego SportOK.pl oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną jak i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu internetowego SportOk.pl, który jest zarządzany przez AlfaMedial z siedzibą w Krakowie, Os. Bohaterów Września 79a/16, 31-621 Kraków – nr NIP: 6771425568 oraz REGON: 120607210.
2. Regulamin jest ciągle dostępny pod adresem: www.sportok.pl/regulamin.
3. Informacje o produktach zawarte na stronie www.sportok.pl nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 KC.
4. Kontakt z Obsługą Sklepu odbywa się poprzez:
a. e-mail: info@sportok.pl;
b. telefonicznie pod numerem: +48791737071;
c. formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: www.sportok.pl/kontakt;
d. pocztą tradycyjną: AlfaMedial, Os. Bohaterów Września 79a/16, 31-621 Kraków.
5. Dla właściwego funkcjonowania Sklepu Internetowego SportOK.pl konieczne jest:
a. użycie urządzenia umożliwiającego przeglądanie zasobów Globalnej Sieci Internetowej z dostępem do Internetu,
b. zainstalowanie na ww. urządzeniu przeglądarki internetowej,
c. posiadanie aktywnego adresu mailowego.
II. Pojęcia użyte w Regulaminie
1. Sklep Internetowy SportOK.pl lub Sklep SportOK lub Sklep – strona internetowa funkcjonująca pod adresem internetowym: www.sportok.pl.
2. Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych albo osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której szczególne przepisy przyznają zdolność prawną lub podmiot gospodarczy, czy też organizacja pozarządowa, która dokonuje zamówienia w Sklepie wcześniej dokonując Rejestracji lub bez Rejestracji.
3. Kupujący – Klient, który złożył zamówienie i dokonał płatności.
4. Użytkownik – Klient lub Kupujący.
5. Strony – Sklep i Użytkownik.
6. Obsługa Sklepu – zespół zajmujący się bieżącą obsługą transakcji, zapewniający ciągłość funkcjonowania Sklepu oraz administrator systemu.
7. Rejestracja – jednorazowe, dobrowolne działanie, polegające na utworzeniu przez Klienta Konta, które można wykonać za pomocą formularza rejestracyjnego, udostępnionego na stronie Sklepu pod adresem: www.sportok.pl/rejestracja.
8. Konto – wyodrębniona wirtualna przestrzeń Sklepu, udostępniona Klientowi, za pomocą której Klient może dokonywać określonych działań wynikających z funkcjonalności i specyfikacji Sklepu.
9. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
10. Godziny pracy – godziny właściwego funkcjonowania Obsługi Sklepu, liczone od 9.00 do 17.00 w dni robocze.
11. Umowa sprzedaży – porozumienie odnoszące się do konkretnej transakcji w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarte pomiędzy Sklepem a Klientem.
12. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające zarówno rodzaj towaru jak i ilość.
13. Towar – rzeczy prezentowane w Sklepie, których opis oraz cena jest dostępna przy każdym z eksponowanych produktów.
14. Usługi – to czynności i działania świadczone przez Obsługę Sklepu na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
15. Oferta – proponowane Towary oraz Usługi świadczone przez Sklep w ramach propozycji znajdującej się pod adresem internetowym Sklepu.
16. Adres dostawy – miejsce odbioru przesyłki.
17. Sposób płatności – metoda wniesienia opłaty za towar lub usługę.
18. Transakcja – procedura i/lub czynność zmierzające do zawarcia umowy, poprzedzona złożeniem Zamówienia, podaniem danych adresowych i wykonaniem płatności oraz wystawieniem dokumentu sprzedaży.
19. Dokument sprzedaży – faktura, rachunek lub paragon.
20. Checkbox – pole wyboru lub zaznaczenia.
21. Logowanie – proces uwierzytelniania i autoryzacji.
22. Automatyczne potwierdzenie mailowe – to komunikat przesłany pocztą elektroniczną na e-mail podany podczas składania zamówienia.
23. Numer transakcji – unikalny ID operacji elektronicznej.24. Żądanie wystawienia Dokumentu sprzedaży – wiadomość wysłana na adres: info@sportok.pl zawierająca: imię i nazwisko Kupującego lub inną nazwę, jeśli dotyczy oraz numer NIP, jeśli dotyczy, jak również datę i numer transakcji, której żądanie obejmuje oraz adres, który będzie umieszony na Dokumencie sprzedaży oraz adres, na który ma być wysłany Dokument sprzedaży, jeśli jest inny niż adres widniejący na Dokumencie sprzedaży.
25. Tytuł (ID) płatności – unikalna sekwencja znaków umożliwiająca identyfikację transakcji.
26. Akcje marketingowe – konkursy, promocje, wyprzedaże, oferty specjalne oraz kody rabatowe jak i gratisy.
27. Elektroniczne instrumenty płatnicze – karty płatnicze, przelewy elektroniczne i płatności mobilne.
28. Program Partnerski – unikalna i dobrowolna propozycja współpracy oferowana podmiotom gospodarczym lub osobom, które są pełnoletnie i posiadają pełnię praw oraz zarządzają lub nadzorują jakieś medium, np.: blog, forum, stronę internetową, sklep internetowy lub zarządzają profilem na mediach społecznościowych. Współpraca polega na proponowaniu oferty Sklepu za pomocą udostępnionych narzędzi w Internecie lub w inny sposób, który jest zgodny z prawem, nie narusza zasad dobrego obyczaju oraz nie narusza godności osób trzecich.
29. Konkurs – organizowane przez Sklep przedsięwzięcia mające na celu wyłonienie zwycięzcy za określoną czynność lub czynności albo za osiągnięcie określonego rezultatu.
III. Korzystanie ze Sklepu
1. Każdy Użytkownik może przeglądać ofertę Sklepu i zamawiać Towary jak i Usługi dokonując Rejestracji lub może to robić bez Rejestracji. Użytkownik niezarejestrowany może korzystać z większości funkcjonalności Sklepu, to jest może przeglądać oferty, zamawiać towary, korzystać z promocji i wyprzedaży lub może kontaktować się z Obsługą Sklepu za pomocą formularza kontaktowego, natomiast Użytkownik zarejestrowany może korzystać z wszystkich powyższych funkcjonalności oraz może posiadać dostęp do Kodów rabatowych i do Oferty specjalnej Sklepu, która jest niedostępna dla niezarejestrowanych Użytkowników.
2. Użytkownik dokonując Rejestracji tworzy Konto, na którym gromadzone są niezbędne dane oraz informacje, które dotyczą jego działań w Sklepie. Warunkiem zarejestrowania się jest podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz zapoznanie się i zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu. Z chwilą wysłania przez Użytkownika elektronicznego formularza rejestracyjnego, między Stronami zostaje zawarta Umowa o świadczenie Usługi drogą elektroniczną, która polega na nieodpłatnym prowadzeniu przez Sklep Konta oraz na udostępnianiu Użytkownikowi funkcjonalności takich jak: zarządzanie swoimi danymi osobowymi, składanie zamówień, podgląd statusu i historii zamówień, wnoszenie reklamacji i zarządzanie zwrotami oraz dostęp do kodów rabatowych, gratisów i ofert specjalnych. Z jednego Konta może korzystać wyłącznie jeden Użytkownik, a dane dostępowe muszą być należycie zabezpieczone i nie mogą być udostępniane osobom trzecim.
3. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony, a każda ze Stron może ją rozwiązać. Powyższe rozwiązanie skutkuje natychmiastową utratą przez Użytkownika dostępu do Konta i staje się skuteczne, jeśli nie ma żadnych aktywnych zamówień, czyli nie ma zleceń, które zostały przed wniesieniem wypowiedzenia złożone i opłacone przez Użytkownika i są w trakcie realizacji.
4. W celu złożenia Zamówienia, Użytkownik zarejestrowany na podstawie zamieszczonych w Sklepie informacji, dokonuje wyboru Towaru lub Usługi i składa Zamówienie wskazując Adres dostawy i wybierając Sposób płatności, jednocześnie akceptując Regulamin. Natomiast Użytkownik niezarejestrowany jest zobowiązany podać dane adresowe, wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zapoznać się i zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
5. Użytkownik będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub będący podmiotem gospodarczym albo organizacją pozarządową, składając Zamówienie informuje Sklep, że realizowana transakcja związana jest bezpośrednio z prowadzoną działalnością i posiada charakter profesjonalny oraz zawodowy.
6. Użytkownik może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się lub bez konieczności logowania – poprzez zdalne wypełnienie stosownego formularza elektronicznego, realizując kolejne czynności w oparciu o pojawiające się informacje. Skuteczne złożenie Zamówienia, poprzedzone jest akceptacją Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru – Checkboxu, Użytkownik oświadcza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem, i że akceptuje jego postanowienia.
7. Użytkownik z chwilą złożenia Zamówienia kończącego Procedurę, składa ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 KC, przez co wyraża wolę zawarcia Umowy sprzedaży wskazanego przez siebie Towaru lub Usługi na warunkach określonych w opisie. Takie Zamówienie jest wiążące dla Stron i nie może być odwołane bez zgody Sklepu, co nie jest sprzeczne z prawem Kupującego będącego konsumentem oraz prawem Kupującego będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą do odstąpienia od Umowy sprzedaży, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, gdyż z treści tejże Umowy wynika jednoznacznie, że nie posiada ona charakteru profesjonalno-zawodowego.
8. Po złożeniu Zamówienia, wysyłane jest automatyczne potwierdzenie mailowe na e-mail podany podczas składania Zamówienia, które nie jest jednoznaczne z akceptacją takiego Zamówienia, tylko jest powiadomieniem o rozpoczęciu procedury związanej z tym Zamówieniem.
9. Ze względu na specyfikę prowadzonej działalności oraz ze względu na ewentualne trudności spowodowane siłą wyższą, na którą Obsługa Sklepu nie ma wpływu, każde złożone Zamówienie jest weryfikowane pod kątem możliwości jego realizacji. W sytuacji braku możliwości realizacji Zamówienia, Kupujący jest informowany o tym fakcie i w miarę możliwości może być zaproponowany alternatywny Towar lub Usługa. Szczególnie dotyczy to sytuacji, gdy produkt posiada status: “Produkt dostępny na zamówienie” lub “Brak w magazynie” – wówczas kupujący powinien skontaktować się z Obsługą Sklepu przed dokonaniem płatności celem sprawdzenia możliwości realizacji zamówienia.
10. Sklep zawiadamia Kupującego o akceptacji jego zamówienia przesyłając Kupującemu kolejną wiadomość e-mail z informacją o przekazaniu zamówienia do realizacji. Z chwilą przesłania takiej wiadomości między Stronami dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży zamawianego Towaru lub Usługi.
11. Jeżeli Zamówienie nie może zostać zrealizowane przez Sklep, to Obsługa Sklepu zawiadamia o tym Kupującego przesyłając mu wiadomość e-mail z informacją o odmowie realizacji zamówienia oraz, jeśli to możliwe, o przyczynie tej odmowy.
12. Zawiadomienie o akceptacji lub odmowie realizacji Zamówienia przesyłane jest na e-mail Kupującego, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych od dnia jego otrzymania przez Obsługę Sklepu.
13. Jeżeli Zamówienie będzie mogło zostać zrealizowane przez Sklep, ale w terminie późniejszym niż wskazany powyżej, to Obsługa Sklepu poinformuje Kupującego o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację Zamówienia, z prośbą o akceptację nowo wyznaczonego terminu realizacji Zamówienia. W przypadku braku akceptacji zmiany terminu realizacji zamówienia ze strony Kupującego, Sklep odmawia realizacji danego Zamówienia.
14. Sklep może odmówić realizacji Zamówienia w przypadku zaistnienia błędów systemowych w aplikacji, skutkujących wyświetleniem się nieprawidłowego opisu Zamawianych lub rezerwowanych Towarów oraz Usług, w tym nieprawidłowej ceny lub zdjęć, a przede wszystkim ze względu na niewykonanie płatności w terminie oraz w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że podane podczas składania Zamówienia dane są nieprawidłowe lub fałszywe albo jeśli ilość zamawianych sztuk tego samego towaru jest wyższa niż 8 egzemplarzy.
15. Sklep może również odmówić realizacji Zamówienia w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że Zamówienie Kupującego będącego przedsiębiorcą, spełnia kryteria zawarte w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług, aby zakwalifikować je jako transakcję odwrotnego obciążenia VAT. Ponadto podstawą do odmowy realizacji zamówienia mogą być uzasadnione wątpliwości dotyczące tożsamości Kupującego, jak również jego statusu, jako czynnego podatnika VAT.
16. W dniu udzielenia Kupującemu przez Obsługę Sklepu informacji o przekazaniu zamówienia do wysyłki, do każdej transakcji, wystawiany jest Dokument sprzedaży, który w postaci elektronicznej jest wysyłany na e-mail Kupującego. Jeśli wymagany jest Dokument sprzedaży w formie papierowej, to należy wysłać na e-mail: info@sportok.pl Żądanie wystawienia Dokumentu sprzedaży w formie papierowej zawierające: imię i nazwisko Kupującego lub inną nazwę, jeśli dotyczy oraz numer NIP, jeśli dotyczy, jak również datę i numer transakcji, której żądanie obejmuje. Ponadto należy również podać adres, który będzie umieszony na Dokumencie sprzedaży oraz adres, na który ma być wysłany Dokument sprzedaży, jeśli jest inny niż adres widniejący na Dokumencie sprzedaży.
17. Przesłanie Dokumentu sprzedaży w formie papierowej związane jest z kosztami – cena za list polecony wg stawek Poczty Polskiej, dlatego w odpowiedzi zwrotnej Kupujący otrzyma informację o kosztach, otrzyma również nazwę odbiorcy płatności i numer rachunku bankowego, na który należy zrealizować płatność oraz tytuł (ID) płatności. Jednocześnie bez odzewu zostaną żądania, które nie będą zawierały wszystkich wymaganych informacji oraz te, które nie zostały opłacone.
18. Ceny w Sklepie są prezentowane w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek od towarów i usług (VAT).
19. Ceny prezentowane w Sklepie przy Towarze lub Usłudze są dla każdej ze Stron wiążące od chwili otrzymania przez Kupującego informacji od Sprzedawcy o przekazaniu Zamówienia do wysyłki. W przypadku podania na stronie Sklepu niewłaściwej ceny, Kupujący o tym jest powiadamiany, zanim otrzyma informację o przekazaniu Zamówienia do wysyłki.
20. Kupujący zobligowany jest do zapłaty kwoty za zamówiony towar lub usługę, razem z kosztami wysyłki w terminie 2 dni od daty złożenia zamówienia.
21. Formy płatności, które są dostępne w konkretnym zestawieniu Towarów lub Usług, eksponowane są w czasie składania Zamówienia, dlatego Kupujący spośród nich może wybrać dowolną formę, a zatem dostępne są:
a. płatność za pomocą przelewu bankowego – realizowana może być po złożeniu zamówienia przez Kupującego i po otrzymaniu wiadomość mailowej ze Sklepu z informacją o odbiorcy przelewu i o numerze rachunku bankowego, na którą należy przelać środki oraz o tytule płatności;
b. płatność za pomocą platformy płatniczej – wybierając ten sposób płatności, można opłacić zamówienie natychmiastowymi przelewami online. Po kliknięciu w odpowiednie logo, użytkownik zostanie przekierowany na stronę wybranego banku. Postępując zgodnie z instrukcjami na stronie banku, można bezpiecznie i automatycznie zrealizować płatność za zamówienie;
c. płatność kartami płatniczymi: dostępne są opcje płatności kartami: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic i Maestro. Aby dokonać płatności, należy podać numer karty, datę ważności oraz kod CVV2/CVC2;
e. płatność portfelem cyfrowym – Apple Pay i Google Pay.
22. W przypadku wyboru przez Użytkownika sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sklepu. Zatem termin dostarczenia zakupionego towaru, liczony jest od dnia przesłania przez Obsługę Sklepu informacji o przyjęciu zamówienia, które następuje po zaksięgowaniu środków i wynosi na ogół do 4. dni robocze. Termin ten może zostać wydłużony z przyczyn niezależnych, na który Obsługa Sklepu nie będzie miała wpływu. Wszystkie przesyłki są wysyłane na adres na terytorium Polski, a Usługa ta jest realizowana na koszt Kupującego:
a. za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b. za pośrednictwem Poczty Polskiej;
c. do paczkomatów InPost.